onsdag 9 november 2011

Det som nte är stulet kommer alltid fram.

År 2000 satte dom upp musikalen Hair i Borlänge.
Jag kommer inte ihåg varför men av någon anledning så sker mamma ett brev då.
Ett brev till dom som skulle sätta upp musikalen och om jag inte minns fel så blev det att sitta i foajén när musikalen spelades.

Jag har letat efter det brevet. Idag låg det helt plötsligt mitt på golvet i mitt pysselrum!!!!

Jag tänkte ni skulle få ta del av det.

Falun Hösten -00
Jag Birgitta R 42 år, 2 barnsmor som var med och levde som i filmen "Hair" under -70 talet.
Tyckte livet var härligt, love, Peace, freedom, brass och fri kärlek.
Vill bara tt ni ska veta vilka konsekvenser detta liv och leverne blev.
Både socialt, fysiskt och psykisk nergång. Miste jobb, vänner, familj (make, barn) och bostad.
Kroppen tog stryk med följd av lunginflammationer, leverinlammationer, hjärnblödning, epilepsianfall, hepatit, sjukhusvistelser och avgiftningar.
Drogen blev min livskamrat och fiende och styrde hela mitt liv. "listig" "falsk" och "stark" som den är och blev.
kriminalitet och fängelsevistelser blev följden av att kunna få drogen, för att som jag inbillade mig, kunna och få känna detta härliga rus och tillfredsställelse som jag kände under -70 talet till vilket pris som helst.
Jag blev maktlös inför drogen. hasch, amfetamin, morfin, jag var giftmed drogen.
Jag tackar gud, min högre makt att jag lever i dag.

"Så är detta liv och leverne, så frukta ej döden"
Det leder bar till dårhus eller döden.

tro mig jag vet, jag var med, och det är en kamp hela tiden att stå imot.
Livet är ingen dans på rosor längre.

Birgitta "Biggen" 42 år.



Hon visste inte då att drogerna skulle ta hennes liv 4,5 år senare.
Hon ville hjälpa andra. Få andra att förstå helvetet med missbruk.
Hon önskade inte sin värsta fiende det liv hon levde.

Jag är så sjukt stolt över min mamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar