lördag 6 mars 2010

Sälen till Mora.

Vasaloppet...är en språnbräda till våren, det första vårtecknet=)
Kommer i håg sedan man var liten, då var det frukost i mormors säng och vasaloppet=) Mormor gjorde säkert av med lika energi som dom som åkte vasaloppet, hon skrek och stakade med=) snacka om inlevelse.
Så traditionen hänger kvar. Nu sitter jag i soffan, med pjamas och kaffe och ser på vasloppet=)
Som alla år så händer det något med mig när jag ser på detta lopp. Jag intalar mig själv att jag ska åka nästa år. =) Jag som kanske har 5 km skidåkning de senaste 15 åren, det lär ju räcka=) Haha... Jag blir sjukt sugen på att träna.. det ser så himla härligt ut..
Jag ser ju mig så klart i täten...det har ni väl förstått? Dom "puttar" på där, har fina kläder och snabba skidor=) Jo, men jag kommer nog vara där nästa år. Tss..
Så klart med snygga skidor, taita kläder och långt svallande väluktande hår.=)

Nu är det vår!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar