fredag 19 mars 2010

Själv i köket.

Oj vilka 2 dagar.
Jag är i ett kök och jobbar, eller jag är mest bara där. Fixar lite sallad, diskar lite kantiner och rör i någon kastrull. Men det hände en sak som fick mitt blod att frysa och hjärnan att skena=) Kocken blev sjuk!!! typ. Han son blev sjuk.
Ah...och vem fick fixa köket själv då? Med beställningar från Milko och matlagning, disk, Förberedelse inför helgen, sallad och städning??? jo, lilla jag som lagar all min mat i micron.
He he... i går så blev det dock ganska lätt, då maten var beställd och kom färdiglagad. Då var det "bara" beställning från Milko, och disk och städning, packa varor, göra en köttfärssås osv....
I dag mina vänner har JAG lagat mat. Och hållt ställningarna i köket, SJÄLV. En räddande ängel Annemarie kom i alla fall och hjälpte mig med att göra en kantarellsås..
på måndag kommer kocken få en chock...när han ser varorna i kylen=) Råkade beställa lite för mycket om man säger så.... men hur ska jag veta? Jag tänkte: Bättre att ta för mycket än att ta för lite.
Jag lovar er, jag kommr somna ovaggad ikväll=)
Pustar ut, jag klarade det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar