lördag 22 januari 2011

Affärskvinna.

Jippi, i går fick jag sälja lite grejer. 2 par sockor, 3 par pulsvärmare, en halsduk och ett par vantar=)
Nu blev jag genast sugen på att göra mer saker=)

I går gjorde vi chili con carne. Det var så gott! Nu har jag matlåda i 3 dagar=) Mums.
Vi drack en flaska vin till.. såg på en film och gick och la oss 23:00. =) Skön lördag.

Idag ska jag åka till mormor en stund. Hälsa på Kelda. Älskade fina Kelda.

Mike är förkyld... och har massa feber... tror ni att det gnälls något i dag???
Stackarn, han har fått vetekuddar och värktabletter, vatten, filtar och massa "jolltyckasyndomkomentarer"

I går hade vi en Tvättmaskinincident.
Tvättmaskinen har läkt en del, ganska mycket faktiskt. Har fått för mig att alla tvättmaskiner har något typ av filter som man måste göra rent i bland. Jag hittade en liten lucka som jag skruvade upp och där rann det ut vatten...jaja... jag skruvade tillbaka det och satte på en maskin. Tänkte i mitt stilla sinne att det där var nog INTE filtret.
Efter en stund hör jag ett ovanligt ljud från badrummet, va fan! Det bara sprutar ut vatten från luckan som jag trodde var filtret, jag hade visst inte skruvat åt det ordentligt. Jag skriker och svär.. försöker skruva åt det men vrider åt fel håll och nu verkligen forsar det vatten och tvättmedel ut på hela golvet. Mike står bredvid och gapskrattar. Jag fortsätter skrika och gorma. "DU ÄR INTE VIDARE VÄRST HJÄLPSAM!!!!!"
Nåväl, Mike skruvade tillbaka den där grejen och jag fick tvätta klart. Toka upp allt vatten först då så klart....

1 kommentar:

  1. helt underbar läsning... skrattas så jag ramlar av stolen ..

    SvaraRadera