onsdag 1 december 2010

Bästa grannarna.

Jag måste väl ha världens bästa grannar.
Så skönt att ha dom i närheten, dom hjälper mig med kattvakt i bland. Nyss var Grannmannen hit och kollade om jag hade glykol så det räckte i bilen. Det hade jag.
Han styrde även upp så att nu sitter motorvärmaregrejsen och kupégrejsen i. Ställde en sån där timer åt mig.
Gött att få sätta sig i en varm bil i morgonbitti när jag ska åka till jobbet.
Det är så himla kallt ute. Jag hatar det! Mina fötter är som isbitar.
Sa jag att jag hatar det?

Nu sitter jag och försöker värma upp mig med te. "grönt mareld" Så himla gott. Köp det!
Fnasket sitter här bredvid mig och söker, nej kräver mys. Hon dreglar. Lovis ligger uppe på soffan och myser, hon snarkar som en karl.
Gud vad jag fryser.

Jag har stickat klart ett raggsockskaft i dag, spetsstickning. Mycket fint. Fia är en duktig tjej.
Det är fan vinter nu, och jag HATAR DET!

1 kommentar: