fredag 2 december 2011

Kallt ute.

"Kallt ute, inge vantar.
kuken står och inge slantar"


Ja det är 9 minus ute. Brr...
Bäst att hänga ut lite mat till fåglarna i dag. Så dom äter och håller värmen.
Sandra och Micke sover fortfarande.
Jag är vaken. Eller det känns som jag aldrig somnade.
Jag har sovit oroligt, drömt hemska mardrömmar och varje gång jag tittat på klockan så är det som att tiden krypit fram. Lång natt.

Jag och syrran gjorde tvålar i går. Rosa tvålar som luktar jordgubbe.


Jag kände mig skitkonstig i går. När jag gick för att möta upp Syrran på stan fick jag så himla ont i magen att jag fick lov att stanna och vila, sen fick jag gå jätte sakta. På kvällen kände jag mig febrig och yr i bollen..
Och efter den här helvetesnatten så är det inte bättre. Inge ont i magen men känner mig skakig och bakfull... huggaligen.

Ser fram i mot en ledig helg. En ledig dag.
När Sandra vaknar ska vi äta frukost sen ska vi pyssla vidare. Jag har en ideé.
Senare i dag ska jag baka lussebullar.. och hoppas på en mysig kväll med sambon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar