fredag 23 december 2011

Vad får du? Mamma..

Brev till mamma.

Hej mamma.
I morgon är det julafton.
En dag man skall fira med familjen.
Vi ska inte fira i år heller, hoppas jag.=)
Du kan inte komma till oss. För Micke är sjukt rädd för spöken och jag har vill inte komma till dig än.
Jag har kort framme på dig, så du är ändå med. Och jag har en ring på mitt finger som du hade på dig den dagen när du dog... så du är i mina tankar och jag känner din närvaro.
Du är saknad. Massor med saknad. Speciellt i dag. Jag vill också vara med min mamma på jul... som de flesta andra.
I går köpte vi klart alla julklappar. Jag hade sett fram i mot det jätte mycket. Känns så stort och roligt att åka in till stan.. Men att vagga fram med 12 extra kilo och värk var inte så kul... ditt barnbarn bråkar lite med mig. Det är en vildbatting=)
Vi gjorde julskinka i går också. Den blev jätte god=)
I dag ska jag träffa syrran. Jag vet att hon tänker på dig också.. jag bara vet det.
Tack för att du gav mig en sån fin och snäll lillasyster....
Jag känner mig ledsen nu... för jag tycker att det är så orättvist. Jag vill ha en mamma! Det finns så mycket idioter i den här världen. Varför fick just du lov att dö i från mig.
Jävla skit.
Du skulle göra succe i det här livet om du hade varit frisk. Du var så jävla bra. Rolig och vacker.

Ge mig en julklapp mamma... Håll lite koll på bäbisen i min mage. Se efter den lite extra.. Och hjälp mig bli en bra förebild och mamma.

Önskar dig en god jul... en fridfull och skön jul.
Jag kommer att tänka på dig.
Hoppas du får äta den godaste julmaten och att du får massa paket i himlen.
Älskade mamma. Jag älskar dig så.

2 kommentarer:

  1. Så himla fint skrivet.. extra jobbigt vid denna tider att va utan dom man älskar, min flickvänns mor gick bort alldeles för tidigt för henne med, å det märks vid dessa tider. Hoppas du/ni får en fin jul å grattis till "vildingen" =) MVH /Sten

    SvaraRadera