fredag 16 mars 2012

Att bo på landet

Jag har nyss kommit hem från en promenad och från affären. Jag förstår inte varför långshyttan har sånt dåligt rykte. Det är ju så himla fint här, så mycket fina små hus och perfekta promenadsvägar.
Folk säger att det ligger ju mitt ute i ingenstans, vilket jag kan till viss del hålla med om.
Men men.. det tar 30 min till Falun, 40 min till Borlänge, 20 min till Hedemora, 40 till Avesta. Det tycker inte jag är så farligt.
Finns inget att göra här säger vissa..
Men men.... vad är det man vill göra då? Jag förstår att om man sitter inne i en lägenhet istan att man vill komma ut och göra saker på helgerna. Bor man i hus så finns det alltid att göra om man vill.
Privilegier man får när man bor så här är att min son just nu ligger och sover ute i sin vagn på altanen, utan att bli störd av bilar och liv.
Jag har mycket mer besök när jag bor här än när jag bodde i stan och det känns roligare att åka och hälsa på folk.
Det blir mer planering att bo så här dock, dom här spontan sakerna (som man ändå aldrig gör ) blir inte av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar