torsdag 19 juli 2012

En sak i alla fall.







Jag har inset att min och Franks (franks första) sommar kommer inte bli annat än så här. När folk kommer fråga mig vad jag gjorde i sommras, kommer jag få lov att säga "ingenting" Jag önskar att jag kunde säga en sak som jag gjorde i alla fall..
Jag läser på facebook om alla som är på semestrar, fester, festivaler, utomlands m.m. och jag känner mig lite avundsjuk.. fast jag är så nöjd med det som jag har det. Paradoxalt och konstigt.
Vad har jag gjort i sommar hittils...
Jag har gått runt sjön i säter 2 gånger.
Varit till ikea.
ja... det var väl allt.
Fast varje dag har ju blivit berikad med Frank. =) Det är inte illa det!
Nästa sommar ska vi åka någonstans kanske.. till någon djurpark kanske. Tomteland?
Han kanske är för ung då med...vad vet jag...

Idag satt franke saliv i fel strupe tror jag... han lät konstigt och tittade på mig med panik i ögonen... alltså JAG BLEV SÅ HIMLA RÄDD! Alltså allting i mig snörptes åt och jag andades inte och jag tror faktiskt att hjärtat slutade slå på riktigt.
Hela situastionen var över på kanske 3 sekunder... men jag grinade i säkert 15 minuter efter. Skulle jag mista Frank på något vis så skulle jag dö. Jag vet det.
Är det så här det kommer vara nu? Att jag jämt och ständigt kommer ora mig för evetuella faror för honom? Är det så det är att vara en förälder?
Jag är så rädd för att göra fel. Inte vara en bra mamma. Jag är så rädd att någonting ska hända.
Han är verkligen mitt allt. Min familj.
Min kärlek till den ungen går inte att beskriva och jag förstår inte hur alla dom känslorna får plats i min kropp.
Skulle någon skada honom med flit eller göra honom illa på något vis så skulle jag plåga den människan sakta men säkert!
Är det en frisk tanke? Eller är jag bara en mamma? En rävmor.

Jag har en bölklump i halsen...jag vill grina... jag vill blir tröstad...

1 kommentar:

  1. Fasen, du som gillar skogen! Ta med dig Frank ut och sov i tält! Jag har en skitbra bärsele för rygg och flera sovsäckar att låna ut! Vilket äventyr ni skulle ha tillsammans!
    Åsa

    SvaraRadera