söndag 22 juli 2012

Kelda min kelda.


Idag pratade jag med mormor hon sa att Kelda var dålig, och atthon blivit det på några timmar. Hon hade en stor knöl på halsen och två sår...hon var trött och loj och ville inte äta varken mat eller godis. vilket är väldigt olikt Kelda.
När hon tagit febern...blev mormor rädd. Kelda hade 40,4 i feber!
Jag fick tag på en tid på djursjukhuset och Kelda fick komma dit med hjälp av min moster som körde dit Kelda och mormor.
Kelda fick stryck av en hund i byn för några dagar sen.. varken jag eller mormor har sett några sår... men tydligen så har hon haft småsår som blivit infekterade eller nått och i dag på några timmar blev det en knöl lika stor som en tennisboll där hunden bitit henne..
I morse var Kelda som vanligt...
Vad fort hon blev dålig.=(
Nu är on i alla fall på djursjukhuset och dom skulle ringa i morgon och berätta hur det var md henne. Hon får väl komma hem då hoppas jag.
Hon skulle få ett drän i iknölen så all vätska skulle komma ut, så skulle hon få smärtstillande och antibiotika.
Allt detta är MITT FEL. För det var jag som knutit fast henne i staketet, hon slet sig och sprang ut på gatan och började gruffa med en hund, hundens kompis gav sig på Kelda. Hade jag bara kollat knuten ordentligt så hade Kelda inte lyckas smita....=(
Stackars Kelda.

1 kommentar:

  1. Det var inte ditt fel!! Den andra karln skulle haft koll på sin hund också och tagit bort den när den hoppa på kelda!! Mike

    SvaraRadera