måndag 27 augusti 2012

Bra att må dåligt

I går mådde jag dåligt. Jag var ledsen och slut och tårarna rann med en lagom dos under hela dagen.
Kanske var det för att jag kände att min familj blev misslyckad.
Att gräset behövdes klippas för länge sen.
Att pannan behövdes rengöras.
Min längtan efter en tjockare plånnbok.
Oron för framtiden .
Eller kanske för att kramkontot stod på noll .
Jag var ful också, en förståelse för att ingen någonsin kommer kunna älska mig som är så ful fullt ut.
Saknad efter någon som vill vara med just mig.
Ja, det var igår.
Idag har jag umgåtts med en go tjej.
Insett hur bra jag faktiskt är. Jag är en bra mamma!
Jag klippte av det långa gräset.
Duschade och såg att jag är faktiskt inte så hemskt ful.
Hettsåt negerbollar...
Idag är det hopp om livet! Allt blir bra till slut.
Jag ska vara uppe länge ikväll, iallafall till halv tio :)

3 kommentarer:

  1. Jag har saknat dina inlägg! De duggar för sällan numera! : ) Idag har jag också haft en usel dag, dammkorn, disk och fulhet förstörde min.. Men så sant som du säger, dammet kan städas bort och efter en dusch kan man känna sig som en helt ny människa! Tror man har de här dåliga dagarna för att det ska bli en kontrast, å att man verkligen ska känna skillnad när de där riktigt lyckliga dagarna kommer! :) Imorn ska jag ha en sån dag!

    SvaraRadera
  2. Det är efter dom dåliga dagarna som man tar tilvara på dom bra!

    SvaraRadera
  3. Så sant så sant:-)

    SvaraRadera