fredag 15 januari 2010

Köket och hallen Klart!!! (nästan)

Hej hej.
Dålig uppdatering på bloggen men jag har haft fullt upp kan man säga=)
Men nu är det klart lite målafärg på skarvar och lite spackel så är det kanon. Röris kommer i dag och ska styra upp så jag får vatten i köket. Underbart! Har en veckas disk som står på golvet i vardagsrummet... öh..

Jag är så jävla nöjd. Det blev perfekt. Ljust och fräscht.
Hade planer på att göra om i vardagsrummet också, ska sätta väggpanel. Men det får faktiskt vänta ett par månader... det har varit så himla jobbigt att levt på en byggarbetsplats. Köket och hallen har varit inflyttat i vardagsrummet.. trodde att jag inte hade problem med att leva i en röra.. men ack, jag vill verkligen ha ordning och reda omkring mig, lite dam i hörnen gör så klart ingenting.
Det är så fint här nu..

Lägger upp bilder senare i dag tror jag.

Jag är fan kär i mitt kök!

Ser fram i mot att få vara ledig i helgen, då ska jag storstäda och sticka. Jag har grymma stickabstinens, då det inte har funnits tid, ork eller plats för att sätta sig ner och få sticka något mysigt. Det kliar i händerna. Har skaffat beskrivning så jag ska sticka "norskstrumpor"
I morgon kanske jag ska gå ut med mina fina vänner. Jag saknar dom. Hade planer på att åka till Hallstahammar med Sanna men det får bli en annan gång..

Träffade syster yster i borlänge i förrgår, hon är världens sötaste!! Förmodligen världens bästa lillasyster, synd att vi inte träffas så ofta. Sötaste Sandra.

Ola har jobbat som ett djur här hemma hos mig, och jag är så tacksam. Tack snälla du!! Skönt att du åker och jobbar nästa vecka, så du får vila upp dig lite=)
Tack och tack igen!

Just ja, Markus har flyttat hem från norge! Vad roligt. Det är flera år sen vi umgicks. Hoppas vi kan träffas nu när han är i Dalom, men känner jag honom rätt så drar han nog vidare snart. Himla kul. Han har blivit med hund, Roffe. Ska nbli spännande att träffa denna bedårande hund. Markus har pratat om honom som om det vore en gudagåva från gud. Roffe måste vara något alledes extra=)

Hur som haver. Jag mår som en prinsessa. trots lite smöhög av för mycket inandning av målafärgsdoft, avbrytna naglar, målafärg i håret och på händerna, något kilo magrare, fula arbetsvalkar i händerna och påsar under ögonen. Jag ser ut som fan! Usch..
Måste ha ett litet hemmaspa för mig någon dag.
Det är viktigt för mig att få känna mig som en flicka=) he he..
ha en bra helg. det ska jag ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar