lördag 9 januari 2010

Slanghelvete.

En slang gick sönder när vatten och avloppsgrejset skulle fixas i köket i dag!"#¤%&/(!!!! Åh.. typiskt. Det var massor kvar att göra i köket också, så Ola frågade mig om jag kunde åka in till Borlänge och köpa en ny slang... någon konstig slang med klumpar i metall på ändrarna..... je je tänkte jag, ska det bli klart så är det väl bara att sätta sig i bilen och bränna in till borlänge och köpa slangen.. fick en noga beskrivning vad jag skulle köpa. Jag skrev även ner det på ett papper vad som skulle köpas in... Äh vad tusan tänkte jag bästa att ta med sig slangfan så det inte blir fel..!
Med stort självförtroende och ganska glad över att äntligen fått en uppgift att göra, då jag mest legat i vägen hela dagen.. satte jag mig i bilen och rullade mot borlänge..
Anlände till Coop och steg in i butiken och gick med bestämda steg mot " slangavdelningen". Jävlar vad slangar det finns! Bäst att leta upp någon som verkar kunna "slangavdelningen"..... jag gick och gick och det fanns inte EN JÄVLA PERSONAL i butiken.. behöver jag säga att jag hade täckbyxor och vinterjacka och mössa... sur och svettig och törstig....!!!
Hittade till slut en snärtig kvinna som visade på mig vilken slang jag skulle ha... hon började dilla och snattra om det mesta och det verkade som hon hade behörighet inom området "slangar med metalklump på ändarna" Helt plötsligt hade hon överygat mig om att köpa en helt annan slang än den jag hade tagit med mig hemifrån och kramphöll i handen.....begåvad kvinna.... jag passade på att köpa kakel, fog, klister och något kakelkitt=) Även detta hjälpte "slangsnärtan" mig med... hon kunde allt.. Ola skulle ha ett kit med "Hålsågar" också... viktigt att storlek 34 var med... även denna gång lyckades kvinnan med behörighet inom "slangar med metalklump i ändarna" få mig att välja ett kit där inte ens den storleken var med...
Ah.. jag var jävligt nöjd och glad och SVETTIG när jag satte mig i bilen.
Jag hade gjort nytta i dag, jag hade klarat av mitt uppdrag... fixa slangar och sågar!
Gött.
Åkte hem.
Gav Ola stolt kassen med mitt inköp... Jag kan jag, tänkte jag...
Ola är ivrig och glad och sliter upp varorna ur påsen...... vad letar han efter tänker jag.....
Han lyfter upp blicken, kollar under lugg liksom...
-det här går ju inte att använda...du har köpt fel saker!

1 kommentar:

  1. Fan va drygt!
    Du, det kanske blir lite långt at åka för dig men Jenny har startat en ny dansgrupp för oss som dansade förut. Kommer bli skitkul,träning tisdagar 18-19. Vore sköj om du ville vara med!!

    SvaraRadera