fredag 4 maj 2012

Ingen bra natt.

I natt var det kaos..
Frank vaknade strax före 2 i natt och höll sig vaken till halv 6 i morse. Han bökade och gnällde och sparkades och grät. Han ville bara snutta på mig hela tiden och låg och sparkade mig i magen... mina bröst gjorde så himla ont att jag grät.. men så fort jag tog bort dem ur hans mun så började han grina/skrika... han spydde ner sängen, och jag fick lov att springa ner i källaren och hämta kräkfiltar..
Medans Franke låg uppe och skrek i sängen. Jag kände mig som världens sämsta mamma...
Väl nere i källaran märker jag att pannan stannat... så där står jag barfota i trosor och nattlinne på betonggolvet i kalla källaren och sätter på pannan, letar efter kräkfilt.. klockan 4 på morgonen..
Nä..jag var så arg, ensam och ledsen...
Nu sitter alla mammor där ute och tänker..."Lilla Frank hade nog ont i magen..."
NEJ! Han var arg...skitarg...för att tutten gled ur munnen när han höll på att somna... för att mamman inte höll i tutten så att den bara låg där i hans mun...
Ja, fy tusan vilken natt...
Gissa vem som ligger supernöjd och glad här bredvid mig då???=)
Min son. Men en envishet från helvetet...
Själv är jag så trött att jag känner mig febrig och illamående..

4 kommentarer:

  1. Använder Frank napp något? Tänkte som vikarie för dina bröst :) Han verkar ha ett tuttbehov

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej jessica! Nja... den duger ibland... har provat att ha med nappen när vi ska sova också... provat när han vaknat och vill snutta... men han blir asarg när han upptäcker att det är en napp. Bara morsans pattar som duger. Vad är det med killar och tuttar=)? Hoppas ni mår bra!

      Radera
  2. Fortsätt att truga hela dagen också :) Efter han ätit och ska sova t.ex :) Tillslut vänjer han sig och då får du kanske vila lite :)

    Bara bra med oss! Längtar till sommaren nu :) Hur är det mer er?

    SvaraRadera
  3. kristin från sifferbo4 maj 2012 kl. 23:54

    Hej sofia. Länge sen, läser din blogg ibland. Det finns ju en massa olika former på nappar annars om du har testat det kanske redan. Mina barn använde olika sorter o dom som är i latex (lite brunaktig i gummit) för dom är mjukare att suga på. Hoppas det löser sig. :-)

    SvaraRadera