onsdag 23 maj 2012

Pjamas it it.

Frank sover i vagnen i skuggan.
Gud vad jag tycker det är svårt att veta vad jag ska sätta på honom för kläder nu.
Så vi gjorde som vi alltid gör . Vi kör all in på pjamas. Pjamas, mössa, strumpor och snuttefilt. Funkar alltid=)
Jag sitter och plågar mig själv i solen nu, jag vill bli lite brun i fejjan men jag trycker det är så jobbigt med värme och så hett.
Men vill man vara fin får man lida pin.
Den här lilla prinsessan var ute nästan hela dagen i går, eller nja.. några timmar i alla fall. Och gissa vem som vaknade med lite halsont då? Jo, fröken pippenätt Fia.
Hihi..
Fan vad varmt det är.
Nu är det väl sommar?
Kul nu kommer alla förväntningar på att man ska ut och göra massa kuliga saker, det skall grillar och solar och åka på semester på flashiga stället, snygga nyrakde sommarben och festivaler. Åh!
Jag och Frank ska då hålla oss hemma. Vi ska gå promenader och busa i skuggan. Kanske dricka vatten ur nappflaska och plaska i en liten balja. Det ska bli mysigt.

Idag har jag sytt lite medans Frank vilade på fm, ätit, promenaret...och tvättat.
I morgon kommer Marie förbi på förmiddagen, sen åker vi kanske till Falun.. skulle vilja åka och träffa Jennys lilling i veckan också.. på fredag fm får vi besök av Malin från mitt jobb. Ska även försöka få tag på blomlådor..och utemöbler i veckan..
Måste köpa en bröllopspresent och hitta en fin klänning att klämma ner kroppen i.

Frank har hittat sina fötter! Och han inser nu att det är hans! Inte nått konstigt som bara "dyker" upp när han tittar ner ibland=) Och Det som är hans ska man suga på! Det är hans motto! Men det går ju inte!! Då blir han så irreterad. Han kämpar och kämpar för att få upp fötterna till munnen. Han är så söt så man går sönder.

Allvarligt det lär ju typ vara 50 grader ute nu... kan det här vara riktigt? Jag vill ha en glass...orkar inte gå upp till affären..tänker inte sätta Frank i en het bil heller.. Åh!

Idag är det stora badaredagen igen. .. för Frank. Det blir nog skönt för honom.
Nu ska jag hänga en tvätt.
Kram på er.

1 kommentar:

  1. Åh va kul med bröllop! Vem är det som ska gifta sig?

    SvaraRadera