onsdag 16 maj 2012

Urkvinna!!!

Jag är fantastisk! Det är alla kvinnor.
Fatta att jag har haft ett barn i min mage i nio månader. Hormoner som gjort livet jobbigt. 18 kilo extra att bära på. Jag får ut min son genom ett litet hål i mig.  Min kropp arbetar ur min baby. Mina bröst fixar mjölk som är en mirakeldryck. Som har nu gjort att frank väger över 6kilo. Jag tar hand om honom helt naturligt som om jag aldrig gjort annat.
Är upp på nätterna och göder honom. Ser till att han är ren och fin. Ger honom 95%av min vakna tid.
Jag är fantastisk.
Jag har aldrig varit så himla nöjd över min kropp som jag är nu. Ändå så är den inte speciellt vacker någon stans efter 9månader som gravid och tiden efter.
Men den här kroppen har gett mig frank!!!! En människa!!
Min son.
Jag skiter i tjocka lår, tax öron och sladdermage.. JAG ÄR VACKER!
Jag är en mamma.

2 kommentarer:

  1. Vill bara skriva att jag håller med dig om vackra kvinnor. Jag själv tycker för det mestra inte om mig själv. Men så som du skriver så är vi ju fantastiska. Läser din blogg tycker hela du är ett vitaminpiller. Din lille Frank är så fin.
    Victorias mamma Maja

    SvaraRadera