torsdag 10 september 2009

Bet sig lös.


Min högra han värker och blöder... varför? Jo det ska jag berätta för er...
I morse eller för närmare bestämt 2 timmar sedan så skulle jag åka till vetrinären med min lilla misse (fnasket) Sterilisering stod på schemat. Antagligen så förstod Fnasket att hennes djuriska lustar kommer avta och hon kommer inte stå så högt i kurs längre hos hanarna i byn... För väl inne i transportburen, halvägs till hedemora.. bestämde sig fnasket för att hon skulle ut!!! Japp! Bestämd dam den där kissen. Jag har (hade) en ganska fin transportbur... ni vet i flätat trä... himla fin och gedigen... den är trasig nu... Fnasket bet och slet... tills det bara var flisor kvar av öppningen på buren.. alt detta hände under färden till vetrinären och jag försökte trycka tillbaka henne in i buren.... när hon började gå loss på inredningen... haha.. hon var helt galen... när jag kom fram till mannen som skulle sterilisera henne, kom jag in med en blödande hand och fortafarnade en galen katt på min näthinna.... vetrinären och hans assistent tittade på mig som om jag redan påbörjat steriliseringen lite själv...man blöder ganska mycket från fingrarna... och när jag förklarade om min katt så trodde nog dom att jag hade en blodtörstig tiger i bilen.
-Ah hej, jag är här med min katt...eller eh...hon är kvar i bilen för hon hade sönder transportburen på vägen hit...hon är lite arg... har ni en bur jag kan låna så jag kan försöka få in henne...bära henne går liksom inte just nu..eh..
Fnasket hade nu bestämt sig för att inte gå in till doktorn, hon låg under passagerarsätet och hade inga planer på att komma fram.. Suck.
Jag vill poängtera att min hand värkte och blödde, det var en pinsam situvation då de förmodligen tänkte att jag kom dit med en katt som var helt spritt språngande GALEN och jag hade inte druckit morgonkaffe än så jag var så där lagomt sugen på att krypa runt i bilen och försöka få fram fnasket..
Nog om detta.

I dag ska jag städa, tvätta (hänga ut tvätten på tork) byta sängkläder... och måla naglarna då det inte blev något i går.

3 kommentarer:

  1. verkar inte som jag blir med på lördag iaf, tappade sugen när jag läste Tinas blogg nu, känner mig bortglömd!
    Hoppas ni får de mysigt å roligt!!

    SvaraRadera
  2. HAHAHA, hon är ju helt galen!men nu är det gjort i alla fall.. Grattis!

    SvaraRadera
  3. Sofia S-Du kanske ska ta och kika på datumet när jag skrev min blogg....det var innan jag visste att du skulle med.Kolla det igen innan du känner dig bortglömd!
    Tina

    SvaraRadera