lördag 19 september 2009

Huvudvärk

I går gick jag och la mig jätte tidigt, pga en megahuvudvärk... stackars lilla flicka.. I dag är det bättre...
Ska jobba. Har ett MI-samtal att styra upp... så vill jag pyssla lite. japp så får det bli..

Ledig i morgon... skönt. Ska åka hem till mormor, saknar henne så.. Söta envisa tanten.
I eftermiddag/kväll kommer Micke och Tina förbi och förhoppningsvis ser till att jag får värme i mitt hus.. Sen blir det nog Mc-donalds med Sanna=) Mummsfillibabba.

Låg och tänkte på Sotare i går, Har ju haft en del hemma pgr min panna som ALLTID krånglar. Jag är lite svag för just sotare. Dom har pondus. Dom springer runt på tak och är svartklädda. Så har dom ju den där söta lilla hatten på sig, som är en blandning av en basker/fes och en liten peruk. När de kommer är de alltid så himla artiga och lite små lortiga med sotiga stora händer.... me like.
Det finns 2 sorter. Den gamla stammen... som oftast är lite överviktiga... vill ha kaffe och.... oftast inte kan lösa problemet faktiskt.... så är det den Nya stammen... grrr... det är dom som får hatten att se så snygg ut...dom är ÄNNU skitigare, vältränade och flirtiga...vill också ha kaffe men då med mjölk i...=)Dom klappar katterna och pratar gärna om sin mormors döda katt... dom kan sitt jobb! När den unga stammen har varit och lagat pannan få man alltid städa massor...för då är det sot och kvarlämnade delar överallt... den gamla stammen städar undan efter sig...
Sotare ja, dagens ämne...

Tog med mig kameran i dag när jag åkte till jobbet, det är så sjukt vackert ute nu på mornarna.. dimma och soluppgång... fotade lite på vägen hit...Riktigt nice.
men det vackraste av vackraste är ju faktiskt frost... eller hur?

Ha en bra dag.
Kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar