tisdag 29 september 2009

Kära MOR.

Jag i mammas knä för 28 år sedan.


I dag lilla mamma är det din födelsedag.. Hade du varit kvar i jordelivet hade du fyllt 51 år i dag..
Jag tänker på hur dina födelsedagar har varit, hur du firat dessa....? För nog firade du... jag var nog därimot dålig på att fira dig när DIN dag kom.
Nu är det för sent att ropa- HURRA HURRA HURRA!
Men älskade mami.. jag tänker på dig i dag. Det är DIN dag i dag. Hoppas du får ett paket av någon ängel där du är.
Jag älskar dig, saknar dig.

Dagar kommer då jag verkligen hade behövt din hjälp.
Ibland känner jag din värme.. din lukt.. din närhet.. Ibland känns det som att det är du som puchar på mig...
Jag skulle kunna betala alla pengar jag har för att få krama dig igen.. Jag hatar att vara utan dig. Det var jobbigt när jag hade dig... då handlade allt om dig kära mor. Jag hade behövt dig här nu. Jag hade verkligen velat ha en mamma nu, jag gör fel så mycket....stångar huvudet blodigt i väggen ofta. Jag hade behövt dig nu. Det är jobbigt. Det är orättvist.

Jag är glad över att du inte lider mer.
Jag är tacksam över att jag kan somna på kvällarna och veta att du har det bra.
Jag tänker på dig varje dag.

Fan vad jag saknar dig.







Be inte om att få ett lätt liv,
be att få bli en starkare männsika.
Be inte om uppgifter som motsvarar dina krafter,
be om kraft som motsvarar dina uppgifter.
/Philips Brooks.

2 kommentarer:

  1. din mamma och min pappa sitter nog och tittar ner på oss och är stolta över sina tjejer.Dom har det nog jätte bra där dom är nu.Men visst kommer det dagar när man blir riktigt ledsen och tänker extra mycket på dom tex när det är julafton eller när dom eller man själv fyller år.Det är en sorg vi får bära med oss hela vårat liv fia.Men vi har haft dessa änglar till låns en kort stund.Och det ska vi vara glada för.Och vi lever vidare och det gör minnet av våra föräldrar också och på så sätt blir dom odödliga. En vacker dag ska dom bli mormor och morfar till våra kommande barn.Morföräldrar som våra barn aldrig kommer att träffa men som vi kan berätta om och föra minnet av våra kära föräldrar vidare till nästa generation.Älskar dig min vän och jag finns med dig i dina tunga stunder.Jag vet hur det känns.Kram din vän Tina

    SvaraRadera
  2. Fint skrivet,bånda två!
    Kram på er <3
    Syster sandra :)

    SvaraRadera