fredag 17 september 2010

Fästingbet. IGEN!

Var uppe sent i går. Inväntade en sak.
När det var dags att gå och lägga sig hittade jag den.
Jag skulle knäppa av mig bh:n, alledes under bh:bandet, känner jag en stor finne. Va fan: Jag brukar ju inte ha finnar på ryggen! Jag försöker direkt döda finnen. Genom att klämma. Går till spegeln för att titta på eleendet. Va fan! Finnen är ingen finne, finnen är en fästing, som har gnagt sig in i min rygg.
Ja, med en viss erfarenhet av fästingar så fick jag inte panik denna gång.
För ett år sen var jag med om en liknande händelse, läs tidigare inlägg. http://mormorsunge.blogspot.com/2009_09_01_archive.html

Är tacksam att den satte sig på ryggen detta år, det kluriga var att dra bort den, eftersom varje gång jag gjorde ett försök så höll jag på att slita axeln ur led.
Fråga om jag fick bort huvudet?
Svar: Nej. Har ett huvud kvar i ryggen.



Usch..jag gillar inte det här. Vilken jävla lögn det är att fästingar gärna sätter sig i små skrymslen, som jumskar och hårbotten osv... kan inte direkt säga att jag har en stor härlig och hårig rygg att gosa sig in i.

Kommentera gärna.

2 kommentarer:

  1. Men hur lyckas du? Vart är du och traskar som lyckas få fästingar? Eller är det katterna som drar med sig dom in och släpper dom i sängen eller?

    SvaraRadera
  2. Det är nog katterna som drar in dom, eller så får jag sluta springa naken och rulla mig i gräset. /fia

    SvaraRadera