torsdag 23 september 2010

Min hund har en tumör..

...mmmm....min bästa vän har juvertumör.
Fan också!
Jag var in till veterinären i dag. Dom klämde och kände, röntgade och tog blodprov.
Suck.
Kelda var så snäll och glad hela tiden.
Mmmm i morgon får jag dom riktiga beskeden, men veterinären sa att allt pekade mot luvertumör....
FAN!!!
Känns jobbigt att beslutet om operation, det hänger på mig. Göra eller inte göra. Hon är 10 år... men kan ha flera år kvar framför sig.... kommer hon att klara av en operation? Kommer hon bli samma glada Kelda som innan... ? Ska jag inte låta dom operera henne och hoppats på det bästa att den inte sprider sig?
Hur fan gör man. Kelda har varit helt frisk i 10 år, en pencilinkur för halsfluss när hon var 8 månader bara.... Älskade lilla Keldis...
Sa jag FAN!?

Kelda och mormor hos doktorn.

2 kommentarer:

  1. Nej usch va tråkigt! Jag lider med dig Fia! Vilket beslut att ta! Jag skulle stå lika rådvill som du gör! Men du får väl diskutera med veterinären vad alternativen är och hur utgången är för att operara en 10 år gammal hund! Om allt kommer att gå bra skulle inte jag tveka! Små hundar brukar har längre levnadslängd än stora, så chansen är nog stor att du får ha en frisk i flera år till om ni opererar! Hoppas på positivt svar!

    Stooooor kraaam till er!

    SvaraRadera
  2. Usch vad jag lider med dig:-(((( Det är ju bland det värsta man kan uppleva, när djuret man älskar så in i bomben blir sjukt!!
    Hoppas allt går bra. Håller alla mina tummar och tår att det går vägen!!

    Kram Therese!! (Du vet den där världsbraiga mamman)

    SvaraRadera