söndag 26 september 2010

Räddade jag ett liv?

Hej.
har nyss kommit hem fån att ha jobbat natt. I går kväll var jag med om något otäckt. Det var dags för medicinutdelning och jag gick och skulle ge en kvinna sin medicin.
Så sätter hon medicinen i halsen!!!! Och hoppar upp ur sängen och stirrar in i mina ögon med en ren och skär panikblick, hon fick inte luft!!! Hon började flaxa med armarna och försökte få luft. Hon ställde sig framför mig och i ren reflex gjorde jag
heimlish manövern. Och kvinnan började kunna hosta igen.. Det slog helt stopp sa hon.
Hon blev tacksam men lite rädd. Jag blev lite skakig efteråt, när jag fattade vad som hänt.
Vad fort det kan gå när olyckan är framme...

I fredags var jag och Linda ut. Vi var på hårdrockskväll på S2=) Jag har aldrig sett så mycket HÅR! Det enda jag såg var bara massa hår....
Vi gick vidare till ett annat ställe sen.=) Det var en mycket rolig kväll.



4 kommentarer:

  1. Helt normalt faktiskt...men sjukt rolig kväll blev det allafall. Jag kommer att behöva dej idag...det spelas KENT här hemma!!! /Lindis

    SvaraRadera
  2. Två snygga brudar!!!! Synd att jag inte kunde va me!/S.F

    SvaraRadera
  3. Linda, bada inte med brödrosten bara.

    SvaraRadera
  4. Som tur va lämnade jag faktiskt den i köket när jag badade mitt i natten =)/L

    SvaraRadera