måndag 13 september 2010

Tänker.

I morgon ska jag ut och lufta mormor, vi åker till hennes ursprungsort. Grövellsjön.
Det är underbart där. I love. Jag var ofta där när jag var liten, alla lov. Vägen dit var alltid för lång och jag frågade 100 gånger, "är vi framme snart" =)
Vi fjällvandrade och försökte fånga renar, mormor sa en gång "fångar du en ren så får du ta med den hem" Ganska elakt gjort av mormor=) För vad gjorde jag. Jag gjorde allt som stod i min makt för att försöka fånga en ren. Tog skosnören och knöt ihop till ett lasso, smög som en katt för att komma så nära som möljigt. Grinade hysteriskt på kvällen för att jag inte lyckats fånga någon ren.
På vintern åkte vi skoter, skidor och gjorde snöänglar.
Det var en juvlig tid i mitt liv.

När jag blir stor, om jag någongång får barn, så skulle en stuga i grövellsjön vara gjutet. I min lyckliga bild om framtiden. Apelsinklyftor, karameller, snö i skorna, kyssar av maken, tänd brasa, korv med bröd, skoter, kalla kinder, kalla fötter med en varm själ....
Känns låååångt borta. När jag sitter i mitt pyttelilla hus utan både jobb och karl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar