måndag 17 oktober 2011

Älgjakt.

Jag är kluven.
Jag gillar inte jakt. Eller jag gillar inte jägare. Alla ser likadana ut. Rutiga tjocka jackor, vissa undantag har gröna jackor med massa fickor på, oblgatorisk grönbrun väst med massa fickor på. Dom har alla och då menar jag ALLA en orange kepa på sig. Ett par camouflage byxor eller gröna byxor, man vill ju smälta in i skogens färger. Hur dom tänker med den orange kepan fattar jag inte. Men det är nog en sån där jägaregrej som vi vanliga dödliga inte fattar.

Ja, jag gillar dom inte. Dom åker alltid i stora jeepar som segar sig fram efter vägarna.. dom pratar om jakten som om dom funnit lösningen till HIV eller Cancer.

Idag berättade en arbetskollega till mig att han skjutit ett älg under jakten.. jahapp... sen berättade han även att den älgen redan var skjuten i magen upptäckte dom. Va fan...!!!! Ska man ut och spela Allan i skogen så ska man väl för fan se till att man kan hantera ett gevär och skjuta så att djuret dör!!!

Men.... jag tycker ändå någonstans i mig att ska djuren dödas så kanske det är justare att dö i en skog med ett dödande skott. Fort, smärtfritt.... än att transporteras i stora lastbilar, till djurdödningsställen...
Ämnet djurdödande har aldrig intresserat mig så jag kännermig inte påläst inom detta ämne, men det lilla jag orkat höra på så har jag förstått att djuren far illa vid själva transporten till döden.

Jag vill bli vegetarian.... men jag orkar inte... jag är dålig och paradoxal...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar