onsdag 25 april 2012

när han sover


Jag älskar att titta på honom när han sover. Ibland vaknar han till då lägger jag min hand på hans bröst och viskar "mamma är här" då somnar han om.. Jag fortsätter ha min hand på hand bröst och jag känner han lilla hjärta ticka där inne.
Jag kan börja gråta. Jag är så lycklig. Han är så vacker. Jag är rädd att göra fel. Hoppas han känner hur älskad han är.

Tittade på kort i dag. På honom såklart.
Han var så liten. En liten bäbis. Nu är han en liten individ. En männiks jag börjat lärt mig känna. Han är mitt allt. Frank.. Det finaste namnet i världen.
Frank Frank Frank... tänk att jag har ett barn! Ett barn som heter Frank,

Han har badat i dag. Han gillar att bada. Han gillar att äta. Han älskar att ligga och snutta och bara mysa. Han gillar inte när jag sätter på honom en mössa. Han gillar inte att vara ensam... han gillar färgen vit. Han blir lugn när jag sjunger för honom. Han skrattar om man pillar på hans näsa och hans mun.
Jag börjar lära känna honom....min son.

Även fast jag är ledsen... saknar... längtar...efter en person så blir jag i alla fall glad och lycklig när jag vaknar och det första jag ser är Frank.

1 kommentar:

  1. Va fint! :-) Man fattar verkligen inte hur mkt kärlek man känna förrän man fått barn.. Obeskrivligt! <3

    SvaraRadera