torsdag 21 juni 2012

Bruten tå

Här sitter jag med foten i högläge och dricker saft på min fina altan.
Jag lyckades sparka i lilltån i dörren i dag. Ni fattar inte hur ont det gjorde. Jag, Dr Martinsson ställde snabbt diagnosen, bruten lilltå. Men med mitt enorma läkkött så berkar det reda ut sig. Och diagnosen är nu stukat lilltå med avbruten nagel. Det gör inte ont längre, det dunkar bara. Har en fin blodblås vid nageln.
Ah vad bra då fick man gnälla lite i dag också!
Sa jag att jag sitter på min fina altan?? Åh den är så himlans fin.. och nu är det skugga på den på vissa ställen så Kung Franke kan få vara med ute i babysiterna omhan behagar=)
Han sover i vagnen nu efter en kort promenad med halta Lotta.

Jag hade tänkt åka till mormor i dag med en midsommarblomma, men bestämde mig för att göra det på Lördag i stället. Och tur var väl det för då passar det älskade Sanna att svänga förbi Djurås, då får jag träffa henne också!! Hon och hennes bihang ska fira midsommar i Leksand.
Jag har klippt vaxduk i dag och ska sy nessisärer när lillslarven har vaknat. Jo, men jag tycker det är viktigare än att göra ordning i vardagsrummet! hihi... det gäller ju att prioritera.
Hoppas alla har en bra dag. Ska ni ut och köra i dag, åk fint. Ni vet aldrig var det är för tokar ute på vägarna nu... Lillgammal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar