lördag 9 oktober 2010

Jag och Isak.

I dag har jag varit barnvakt åt Isak 12 år. Jo, han sa själv att han var tolv år. Och jag måste väl tro honom, jag kan inget om barn. Tyckte dock att han pratade lite dåligt för att vara tolv år, och leka med lego i timmar, se på Alvin och gänget... är det något som 12 åringar gör? Han sa nog två år.
Jag är sjuuuukt dålig på bäbisspråk. Han pratade massor med mig, jag svarade ja på allt.=) Jag snka monenolll hå på diag... vad svara man på det liksom...
Mmm.... vi såg på alvin och gänget, jag tyckte filmen var jätte bra men mitt i filmen ville Isak bygga en koja! Jag försökte få honom att inse hur spännande det var... men nä, det fick bli en koja.
Mmm... sen var vi ut och sparkade fotboll.. eller han gjorde, jag fick stränga regler om att stå i mål, jag fick inte röra mig! Alltså fick han in alla mål... är det okej att inte låta en tvåring vinna?
Sen var det saft och legobygge för hela slanten. Jag byggde mest, han satt mest och dirigera=) Han dregglade lite....det fick han toka bort själv.
Jag var duktig med honom, han hade skoj jag såg det. Vi hade grava kommunikationsproblem dock,jag sa ju bara ja, ja, ja... vid ett tillfälle när han upprepat samma mening 27 gånger och ja fattade ingenting men log och sa ja.. så pekade han på gitarren argt och sa bä bä viabta lahmnn...ja, vad fan, jag tog ton och sjöng bä bä vita lam=) haha.....han var nöjd i ca 3sekunder... sen skulle han visa en bil...och en boll..och en....ja han skulle nog faktiskt visa alla sina leksaker...gissa vem som fick plocka ihop allt sen.
=) Gullig.

Nu har jag tvättat två maskiner, duschat, tagit bort nagelacket och filat naglarna, städat undan och gett katterna mat.. Tackat nej till kvällens erbjudande om att åka och grilla på garaget som Linda hänger på. Jag vill var hemma och se på en skitbra film som går i kväll "p.s i love you" Jätte mysig film och jag kommer grina tarmarna ur mig.. Kanske åker jag till Sarah och ser på filmen hos henne...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar