tisdag 19 oktober 2010

Trevliga människor.

Jag blir så glad av trevliga människor... Åh.
I går fick jag ett brev från min akassa att jag skulle kompletera vissa saker. Akassa, borlänge kommun.... det började gnaga i mig, jag vet hur svårt det är att få tag i rätt människor, vilket jävla krångel det ska vara ta mig fan jämt. Jag ställde klockan i går för att jag skulle upp i tid, för att få tag i alla. Jag var arg när jag vaknade. Visste att det skulle bli en pissdag och att det skulle krångla. Eftersom jag är synsk så VISSTE jag.
Men hah! Foool me.

Laddade upp med en koppp skitstark kaffe och ringde försäkringskassan.. Möttes av en underbar norländska i andra luren, hon hette också Sofia och skulle skicka papper på en gång... Hon var så glad så det smittades av sig.
(va fan jag var ju arg nyss)

Aja... ringde akassan, måste fråga en sak. Nu kommer det ta tid, jag VET, SYNSK.
En atomatisk röst i andra änden säger, "du har plats eeeeett, var god vänta" Ett liksom...=)
Kopplas fram till en skitsnygg hunk. Jag hör att han är snygg. Han låter lite trött. Även han är trevlig...(och snygg)
Han förklarade snabbt och ENKELT svaret på min fråga. Skönt.
Enkla och glada människor is da shit.

Så nu har jag bara et smatal kvar att ringa.... borlänge kommun.... känner mig lite arg igen.
Jag vet juh, att dom kommer krångla...=)
Eller det vet jag ju faktiskt inte...

För övrigt åt jag tre snickers i går.... TRE!!!! Sjukt. Och jag mådde inte ens illa.
I dag ska jag dricka vatten, äta äpplen och springa en mil...
Eller, jag ska i alla fall inte äta TRE snickers.

Nu ringer jag.

1 kommentar:

  1. Jag brukar köra snickers till frukost.. Det är ju faktiskt nötter i och det ska ju vara himlans nyttigt!

    SvaraRadera